Brúsne materiály od spoločnosti 3M poskytujú dokonalý základ, vďaka ktorému získate najlepšie možné výsledky lakovania. Portfólio zahŕňa brúsne kotúče a pásy, ručné brúsne materiály, brúsne materiály na brúsenie za mokra. Správny brúsny materiál zohráva dôležitú úlohu v dosahovaní dokonalých výsledkov pri obnove povrchovej úpravy vozidla. Bez ohľadu na to, či sa jedná o predprípravu povrchu, brúsenie podkladového náteru za sucha alebo jemné brúsenie: Naše kvalitné brúsne materiály a doplnkový sortiment príslušenstva sú navrhnuté tak, aby vám pomáhali bezpečne a efektívne dokončiť pracovné postupy, najmä...
Pri príprave na aplikáciu tmelu vyčistite opravovanú časť a odstráňte akékoľvek uvoľnené čiastočky laku alebo hrdzu. Pomocou produktu Cubitron™ II 150+ upevnenom na brúske DA zbrusujte materiál, kým neodkryjete kov – povrch, na ktorý chcete aplikovať tmel na karosérie.
Aplikujte 3M Suchý kontrolný prášok na zvýraznenie akýchkoľvek škrabancov triedy 150+, potom pomocou produktu Cubitron™ II 220+ opracujte jemné hrany okolo odkrytého kovu, aby ste zabránili vniknutiu rozpúšťadiel z tmelu do hrán a následnému vydutiu.
Použitím ľubovoľnej metódy aplikujte 3M tmel na karosérie – môžete použiť inovatívny 3M Dynamický zmiešavací systém alebo štandardné postupy na aplikáciu tmelu.
Po vytvrdení tmelu aplikujte 3M Suchý kontrolný prášok, aby ste mohli vidieť štruktúru povrchu a mohli vykonať rýchle kontrolované brúsenie. Suchý kontrolný prášok vám taktiež pomáha eliminovať zanesenie a predlžuje životnosť brúsneho materiálu.
Pomocou 3M Cubitron™ II 150+ brúsneho materiálu s použitím stroja alebo správneho ručného bloku a odvádzania prachu rýchlo opracujte miesto ošetrené tmelom.
Opätovne aplikujte 3M Suchý kontrolný prášok na zvýraznenie akýchkoľvek hlbších škrabancov a nedokonalostí povrchu, ktoré sa majú odstrániť pomocou jemnejších brúsnych materiálov.
Za účelom prípravy povrchu na aplikáciu podkladového náteru eliminujte škrabance triedy 150+ pomocou triedy 220+. Na dosiahnutie optimálnych výsledkov vyrovnávania použite brúsny materiál s ručným blokom.
Podľa pokynov v príručke k brúseniu použite stroj DA (Festool Automotive Systems LEX 150/5 alebo Festool Automotive Systems ETS/EC 150/15) a brúsny materiál Cubitron™ II 220+ nasledovaný brúsnym materiálom P400/P500 na zjemnenie hrán a zlepšenie priľnutia podkladového náteru.
Pred prípravou oblasti homogenizovania pomocou pásu maskovacej pásky zabezpečte ochranu okolitých okrajov.
Krok 9a : Pomocou 3M™ Flexibilného brúsneho hárka P1000 – P1200 pripravte okraje a tvarové línie oblasti, na ktorú budete aplikovať základný náter.
Krok 9b : Na prípravu celej oblasti homogenizovania použite 3M P1000 brúsny materiál (napr. 260L+, pružný disk alebo Trizact™) s medzičlánkom na stroji DA.
Krok 9c : Pomocou sivého Scotch-Brite™ Kotúča na stroji DA s odvádzaním prachu vyčistite povrch a pripravte ho na aplikáciu základného náteru, povrch očistite pomocou 3M Čistiacej handričky a vhodného odmasťovača a následne podľa potreby zakryte časť s podkladovým náterom.
Podkladový náter podľa vlastného výberu aplikujte na plochu a nechajte vyschnúť, pričom postupujte podľa pokynov výrobcu laku.
Na zlepšenie adhézie základného laku odporúčame ošetriť okolie hrany pomocou prostriedku P400/P500.
Naneste zvolený základný náter a nechajte ho vytvrdnúť podľa pokynov výrobcu laku.
Aplikujte na plochu s podkladovým náterom suchý kontrolný prášok a skontrolujte pracovný postup.
Prvý krok brúsenia podkladového náteru sa vykonáva pomocou triedy P320/P400 s použitím 3M brúsnych hárkov na ručnom bloku v stredovej časti opravovanej plochy nad tmelom na vyrovnanie povrchu.
Opätovnou aplikáciu suchého kontrolného prášku na zbrúsenú oblasť zvýraznite škrabance, ktoré je potrebné odstrániť.
Aby ste zabránili prepáleniu pri neskoršom brúsení s použitím stroja DA, všetky okraje a tvarové línie v oblasti opravy je potrebné najskôr vybrúsiť ručne pomocou Hookit™ Flexibilných brúsnych hárkov P1000.
Tip: Cieľom je zabezpečiť, aby ste počas brúsenia neprenikli cez podkladový náter a opätovne neodkryli čistý kov. Ak sa tak stane, uistite sa že túto časť prekryjete požadovanou hrúbkou náteru (podľa odporúčaní výrobcu laku!). Nesprávne ošetrené miesta sa ukážu vo forme tmavšieho základného náteru a v konečnom dôsledku spôsobia kontaktnú koróziu.
Pomocou sivého Scotch-Brite™ Kotúča na stroji Festool Automotive System DA s odvádzaním prachu vyčistite povrch a pripravte ho na aplikáciu základného náteru. Povrch očistite pomocou 3M Čistiacej handričky a vhodného odmasťovača na báze vody.
Skontrolujte náhradný diel – vyčistite a odmastite podľa odporúčaní spoločnosti, u ktorej ste lak zakúpili.
Pomocou Scotch Brite sivého kotúča (od valčekov po ručné bloky) postupovaním zvnútra von opracujte vnútornú časť dielu a okolité rohy, hrany a lemy.
Pomocou stroja DA s 3 mm polomerom otáčania vybaveným mäkkou podložkou a medzičlánkom na dodatočné tlmenie vykonajte brúsenie povrchu. Ideálnym brúsnym materiálom pre tento proces je špeciálny 3M™ Hookit™ Brúsny kotúč 337U, trieda P320 na elektrolitické nátery.
Pomocou sivého Scotch-Brite™ Kotúča na stroji DA s odvádzaním prachu vyčistite povrch a pripravte ho na aplikáciu podkladového náteru.
Podľa odporúčaní spoločnosti, u ktorej ste lak zakúpili, vykonajte záverečné čistenie a aplikujte podkladový náter.
Spoločnosti 3M a Festool Automotive Systems vytvorili globálnu strategickú spoluprácu s cieľom poskytovať pre automobilový priemysel zameraný na opravy po haváriách najlepšie možné služby. Inovácie 3M brúsnych materiálov najlepších vo svojej triede vrátane 3M™ Cubitron™ II Brúsnych materiálov sú teraz dostupné v kombinácii s prémiovými nástrojmi na prípravu povrchu Festool Automotive Systems vrátane pneumatických a elektrických brúsok, leštičiek a podložiek, vysávačov a pracovných staníc na prípravu povrchu, prostriedkov na odsávanie prachu a poskytovanie servisu.
Získajte viac informácií o výhodách a setoch na brúsenie. .