V priebehu posledných 10 až 15 rokov vysoko odolná oceľ výrazne prevýšila používanie štandardných oceľových a iných železných materiálov. Taktiež sa výrazne zvýšilo používanie ľahkých materiálov, ako sú napr. hliník a kompozitné materiály.
V každom modernom vozidle teraz nájdete časti vyrobené z vysoko odolných materiálov nachádzajúce sa vedľa materiálov špeciálne navrhnutých tak, aby absorbovali všetky nárazy a chránili cestujúcich vo vozidle.
Používanie vysoko odolných oceľových materiálov umožňuje taktiež zníženie hrúbky panelov a následné zníženie hmotnosti vozidla za súčasného zachovania najvyšších štandardov bezpečnosti pri zrážke.
Ďalšou zmenou je spôsob výroby karosérií – v dôsledku používania nových materiálov nájdete na vozidle menší počet bodov zvárania, no zvýšený výskyt používania lepidiel a nitov, čo taktiež určuje používanie nových metód opravy, ako je napr. zvýšené používanie tepelného spracovania a kombinované používanie lepidiel s nitmi.
V dôsledku toho sa taktiež mení spôsob opravy moderných vozidiel:
Vysoko odolné oceľové materiály sú citlivejšie na tepelné namáhanie a zmenšená hrúbka panelov si vyžaduje presnejšie metódy brúsenia a pieskovania, aby sa zabránilo strate štrukturálnej integrity.
Brúsenie a pieskovanie v karosárňach možno rozdeliť do niekoľkých oblastí:
Spoločnosť 3M ponúka pre všetky tieto kroky riešenia, ktoré pomáhajú zvyšovať produktivitu a umožňujú hladké ošetrenie a prípravu lakovanej plochy na finálnu obnovu povrchovej úpravy.
Sortiment jednozložkových polyuretánových lepidiel navrhnutých na spájanie čelného skla, bočných a zadných okien. Lepidlá sa dodávajú v rôznych veľkostiach balenia a zásobníkov a 3M™ Aplikátory umožňujú ich jednoduchú aplikáciu. K dispozícii sú tri verzie s nasledovnými dobami dostatočného vytvrdnutia: jedna, tri a osem hodín.
Spoločnosť 3M ponúka širokú škálu riešení na tesnenie spojov, ktoré splnia vaše požiadavky na obnovu povrchovej úpravy – v kombinácii s rozličnými typmi aplikátorov vám s istotou pomôžu dosiahnuť rôzne typy povrchovej úpravy na získanie dokonalej zhody s pôvodným vzhľadom z výroby. Či už ide o bežné spoje, techniku wet-on-wet (mokrý na mokrý) alebo sprejové tesnenia na zvary, sortiment spoločnosti 3M vám poskytuje širokú škálu možností.
V prípade situácií, kedy nemôžete alebo nechcete na montáž neštrukturálneho náhradného dielu do vozidla použiť postup zvárania, môžete použiť 3M Postup opravy pomocou panelového spájania.
Ak potrebujete použiť štrukturálne lepidlo na aplikácie spájania, 3M postup na používanie štrukturálneho lepidla odolného voči nárazom je tá správne voľba. Niektorí pôvodní výrobcovia ho špecifikujú ako lepidlo na absorpciu pôsobenia energie pri haváriách. Možno ho taktiež použiť na štrukturálne diely.
3M™ Accuspray™ Tlaková HGP striekacia pištoľ a PPS™ Tlakové nádoby sú navrhnuté pre nátery s vysokou viskozitou, ako je napr. ochrana podvozka, podkladové nátery aplikované v hrubých vrstvách a nátery na ochranu proti kamienkom.
Vďaka schopnosti kontrolovať hrúbku a konečnú úpravu systém umožňuje minimálne plytvanie produktom a časom, čím zvyšuje efektivitu – navyše v maximálnej možnej miere eliminuje čistiace práce. Accuspray™ rozprašovacie hlavy/dýzy umožňujú aplikáciu rôznych textúrovaných náterov, čo znamená, že môžete jednoducho skombinovať niekoľko rôznych textúr z pôvodnej výroby a získať tak požadovanú povrchovú úpravu.
Pri súčasných neustále sa vyvíjajúcich substrátoch používaných v automobilovom priemysle vymedzujú priemyselné organizácie a pôvodní výrobcovia zariadenia používanie vosku na dutiny za účelom zabránenia vzniku korózie.
3M™ Vosky do vnútorných dutín, dostupné v žltej farbe alebo bezfarebné, predstavujú jednoduchý a efektívny spôsob zabezpečenia ochrany proti korózii, čo je jeden z najdôležitejších krokov pri oprave automobilov.