Školenie na ochranu sluchu zamestnancov

Školenie

Keďže strata sluchu spôsobená hlukom (NIHL) sa zvyčajne deje postupne a príznaky nie sú vždy zrejmé, je dôležité školiť zamestnancov o účinkoch vystavenia vysokému hluku a trénovať ich, aby správne používali ochranu sluchu.

Ako školíme a motivujeme zamestnancov k ochrane ich sluchu v práci a inde?

  • Program na ochranu sluchu

    Školenie zamestnancov je jednou z najdôležitejších zložiek pracovného programu ochrany sluchu (POS). Dokonca aj dobre navrhnutý POS môže minúť cieľ, ktorým je zabrániť tomu, že zamestnanci nevedia, ako môže nadmerné vystavenie hlukom poškodiť ich sluch alebo nedokážu zistiť správanie, ktoré je potrebné na zníženie rizika. Zamestnávatelia môžu byť schopní zlepšiť úspech v úsilí o prevenciu straty sluchu tým, že posilnia programy odbornej prípravy pracovníkov s cieľom zaoberať sa nielen poznatkami zainteresovaných ľudí, ale aj ich POSTOJMI a SPRÁVANÍM.
     

    • ZNALOSTI: Pochopenie toho, ako môže byť hluk škodlivý a ako ochrana sluchu a kontroly hluku môžu znížiť riziká
    • POSTOJE: Viera, že sluch je cenný a osobná túžba chrániť si ho
    • SPRÁVANIE: Učiť sa, ako sa chrániť voči hluku a dôsledne praktizovať zásady ochrany sluchu

    Jedným z kľúčov úspešného vzdelávania je začleniť aktívne učenie. Ľudia sa učia a uchovávajú viac informácií, keď sú aktívne zapojení do procesu učenia. Dobrou správou je, že vzdelávacie programy zamestnancov nemusia byť drahé alebo časovo náročné. Bez ohľadu na to, či vyvíjate a vediete školenie sami, alebo či si na to zavoláte odborníka, ktorý vám pomôže, mnohé nástroje a metódy sú dostupné a pripravené na použitie alebo prispôsobenie vašim pracovným silám. S určitou kreativitou a úsilím, aby materiály boli zapojené a relevantné pre prácu vo vašom zariadení, môžete zvýšiť efektivitu svojho školiaceho programu.

Kľúčové Poučenia

    • Silný školiaci program pre zamestnancov môže zvýšiť úspech vášho POS
    • Školenie by sa malo týkať znalostí, postojov a správania zamestnancov
    • Aktívne vzdelávanie je jedným z kľúčov efektívnosti tréningu
    • Úroveň akcie
    • Aktívne vzdelávanie
    • Hodnotenie znižovania hluku (NRR)
    • Hodnotenie osobného útlmu (PAR)
    • Chránená expozícia

Najlepšie výhody poskytovania komplexného školenia o zachovaní sluchu zamestnancov

  • Najlepšie výhody poskytovania komplexného školenia o ochrane sluchu zamestnancov

    1. Konzistentné a správne používanie chráničov sluchu sa pravdepodobne zvýši medzi zamestnancami, ktorí sa osobne zaviazali chrániť sa pred hlukom pri práci a inde.

    2. Spokojnosť zamestnancov sa môže zlepšiť, ak chápu, ako sa meria expozícia hluku, a kroky podnikateľa na kontrolu hluku.

    3. Lepšie rozpoznanie situácií, keď sú chrániče sluchu alebo kontroly hluku nedostatočné, bude možné vtedy, keď sa zamestnanci naučia identifikovať varovné signály NIHL.

    4. Dokumentovanie výsledkov školení pomáha zamestnávateľom preukázať súlad s predpismi, ktoré vyžadujú, aby zamestnávatelia poskytovali školenie zamestnancov ako súčasť pracovného POS.


webLoaded = "false"

Tipy ako začať so školením

  • Všetci zamestnanci s dennou hlukovou expozíciou nad 80 dB (A) sa musia zúčastniť školení, ale čo ďalší zamestnanci? Ľudia vo vašom zariadení, ktorí často prichádzajú do a von z hlučných oblastí, môžu mať povinnosť nosiť ochranu sluchu aj napriek tomu, že ich denné vystavenie hluku je iba pri hodnote 80 dB (A) nižšej expozície. Určite by mohli využívať školenia. Podobne manažéri a ostatní zamestnanci, ktorých expozície v oblasti hluku sú nižšie ako hodnota nižšej expozície, môžu považovať školenie za užitočné, najmä pokiaľ ide o ochranu ich vlastného sluchu pri práci alebo pri pomoci svojim zamestnancom.
  • Vopred popíšte, čo by ste chceli, aby sa ľudia vo vašom POS učili počas ročného tréningu. Uistite sa, že vaše ciele zahŕňajú špecifické zručnosti, ktoré musia pracovníci vyvíjať, ako je správne používanie ochrany sluchu spolu s faktami a informáciami o prevencii hluku a straty sluchu. Môžete ľahšie rozvíjať vzdelávacie aktivity pracovníkov, keď sú ciele vzdelávania jasne definované.
  • Existuje veľa možností na poskytovanie školení zamestnancov, od tradičných aktivít v triede vedených inštruktormi až po animované počítačové e-learningové moduly. Skupinová príprava a individuálna odborná príprava zamestnancov sú často rovnako efektívne, pokiaľ ide o vzdelávanie. Pokiaľ však ide o učenie sa nového správania, môže byť efektívnejšie vyskúšať metódu jeden na jedného alebo malú skupinu.
  • Na internete nájdete množstvo vzdelávacích zdrojov, vrátane bezplatného obsahu, ktorý si môžete stiahnuť do svojho vlastného tréningového programu. Ak čas a zdroje sú obmedzené, zvážte nákup školiacich materiálov pripravených na použitie alebo najatie tretej strany na vykonanie školenia a poskytnutie materiálov. Obvykle je najlepšie prispôsobiť tréning čo najviac a zahrnúť informácie, obrázky a príklady z vlastnej firmy. Môžete tak ľahšie zapojiť vašich pracovníkov a udržať ich pozornosť, keď vidia, že obsah je relevantný pre ich prácu, ktorú vykonávajú a je špecifický pre vaše zariadenie.

    Vzhľadom na to, že sa štýly učenia líšia od jedného zamestnanca k druhému, pravdepodobne budete chcieť prezentovať informácie pomocou rôznych metód, vrátane písomných materiálov, videa, zvuku a praktických skúseností. O spôsobe, ako zabezpečiť školenie o ochrane sluchu zmysluplným pre každého človeka, je vytvoriť materiály, ktoré vyzývajú zamestnanca, aby premýšľal nad potenciálnym negatívnym vplyvom NIHL na osobnej úrovni a aký bude mať prospech z pozorného počúvania.

    Môže byť tiež potrebné preložiť vzdelávacie materiály do iných jazykov ako angličtina, aby sa tým uľahčilo učenie pre všetkých zamestnancov, ktorí sa zúčastňujú na školeniach. Budete tiež chcieť zabezpečiť, aby materiály, ktoré používate, boli na správnej úrovni vzdelania pre vašich pracovníkov - nie príliš jednoduché alebo príliš obsiahle.

  • Je dobrou praxou naplánovať školenia zamestnancov v časoch a miestach, ktoré vyhovujú pracovným a výrobným plánom a v čase, keď sú zamestnanci pozorní a sústredení. Ľudia, ktorí sú unavení alebo rozptýlení, sa nenaučia novým nápadom alebo správaniu.

    Nakoniec by ste mali zvážiť, ako môžete vzdelávacie aktivity urobiť interaktívnejšími, napríklad pomocou aktívnych učebných techník, ako sú praktické ukážky, diskusie a hry.

  • Ciele učenia, ktoré ste vytvorili pri príprave svojho tréningu, môžete použiť na kontrolu učenia počas alebo po školeniach. Výsledky tréningu sa dajú merať jednoducho a to perom a papierovým dotazníkom alebo e-mailovým prieskumom po dokončení školenia. Ak chcete okamžite zistiť, čo sa ľudia učia, zvážte použitie systému hlasovania v reálnom čase počas tréningových aktivít.

    Nezabudnite merať akékoľvek zmeny v postojoch a správaní vašich zamestnancov okrem zmien v ich vedomostiach o účinkoch nebezpečného hluku na sluch a ako sa chrániť pred hlukom. Jedným z najpriamejších spôsobov merania zmeny správania je individuálne testovanie ochrany sluchu. Osobné hodnotenie útlmu (PAR), ktoré získali používatelia ochrany sluchu, je možné rýchlo merať pred tréningom a potom pomocou systému FAES (Field-Attenuation Estimation System), ako je 3M ™ E-A-Rfit ™ Dual Ear Validačný systém. Výskum poukazuje na to, že pracovníci, ktorí pôvodne dosiahli nízku hodnotu PAR, dokážu výrazne zlepšiť svoje PAR (10-13 dB) bezprostredne po výcviku o správnom používaní zátkových chráničov sluchu a mušľových chráničov sluchu. (Smith a kol., 2014).

  • ODKAZY

    Smith, P S, Monako, B A, Luž, S L (2014). Postoje k používaniu zariadení na ochranu sluchu a účinky zásahu na výsledkoch testov fit. Zdravie a bezpečnosť na pracovisku, 62 (12), 491-499.


Čo je to potrebné?

  • Program odbornej prípravy na ochranu sluchu

    Tréningový program a metódy

    Zamestnávatelia musia poskytovať každoročnú odbornú prípravu každému zamestnancovi, ktorý je vystavený hluku pri hodnote 80 dB (A) nižšej expozície alebo nad touto hodnotou. Zamestnávateľ musí zabezpečiť účasť každého zamestnanca.

    Európske predpisy nešpecifikujú, ako sa má vzdelávanie robiť. Zamestnávateľ si môže zvoliť akékoľvek metódy, ktoré sú pre svojich zamestnancov čo najviac uskutočniteľné a účinné.

  • Témy odbornej prípravy na ochranu sluchu

    Témy školenia

    Školiaci program zvyčajne zahŕňa nasledujúce kľúčové témy:
     

    • Účinky hluku na sluch a
    • Účel chráničov sluchu, výhody, nevýhody a útlmu rôznych typov a
    • Pokyny na výber, montáž, použitie a starostlivosť o HPD a
    • Účel audiometrických testov a vysvetlenie skúšobných postupov

Čo môžem urobiť, aby sa školenie stalo efektívnejším?

  • Interaktívny tréning na ochranu sluchu

    Urobte ho interaktívne!

    Pre mnohých ľudí, pasívne čítanie alebo počúvanie prednášky sú niektoré z najmenej efektívnych spôsobov, ako sa učiť. 5-minútová praktická aktivita s diskusiou môže byť účinnejšia ako 20-minútová prednáška alebo 5-stranová lekcia. Počúvanie ukážok, ako je simulácia straty sluchu a tinitus alebo počúvanie konverzácie v hluku, si môže rýchlo získať pozornosť zamestnancov na začiatku školenia.

  • Prispôsobenie tréningu na ochranu sluchu

    Prispôsobte si ho!

    Budete chcieť, aby vaše školiace materiály boli špecifické pre vašu spoločnosť a predstavovali obrázky z vášho zariadenia. Mali by ste zvážiť pozvanie zamestnancov, ktorí sú rešpektovaní inými zamestnancami, aby poskytli krátky dôkaz o tom, ako ich ovplyvnil tinitus alebo strata sluchu, alebo ako sa naučili pracovať bezpečne a udržiavať si sluchové schopnosti pri nosení ochrany sluchu.

  • Príslušná odborná príprava na ochranu sluchu

    Používajte relevantné témy!

    Ľudia rýchlo stratia pozornosť, ak si myslia, že sa ich témy netýkajú. Jedným z nápadov ako udržať školenie relevantné je požiadať zamestnancov, aby premýšľali o svojom obľúbenom zvuku a ako by sa cítili, keby už tento zvuk nemohli počuť a ​​vychutnať si. Takéto zapojenie robí školenie osobným. Mohli by ste tiež pozvať pracovníkov, aby zvážili, aký účinok by mohli mať strata sluchu a tinitus na vzťahy s rodinou a priateľmi.

  • Rôzne tréningy na ochranu sluchu

    Urobte školenie zaujímavým!

    Neočakávajte skvelé výsledky, ak je váš tréning nudný alebo nepríjemný. Mali by ste nájsť spôsoby, ako to urobiť zábavne alebo aspoň nezabudnuteľne. Poskytovanie rovnakého vzdelávacieho programu z roka na rok si pravdepodobne nezíska záujem vašich zamestnancov. Pridanie nového a iného obsahu pomáha urobiť školenie relevantné a zaujímavé.


Okrem základov

  • Poskytnite krátke školenia počas celého roka

    Ročné školenie sa nemusí konať iba raz za rok. Zvážte vedenie školenia na ochranu sluchu počas krátkych zasadnutí počas celého roka. Kratšie školenia môžu pomôcť zabrániť preťaženiu informácií a umožňujú vám niekoľkokrát posilňovať témy - kľúčovú techniku, ktorá pomáha ľuďom spomenúť si na nápady.

  • Zapojte zamestnancov do rozvoja a poskytovania školení

    Výučba ostatných je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako sa učiť. Ak máte skúsenosti so zamestnancami, ktorí už chápu dôležitosť problémov súvisiacich s hlukom a sluchom, možno by mohli vytvoriť alebo dokonca vyučovať jednu alebo viac tém v školení. Podobne môže byť mladý, kreatívny zamestnanec schopný priniesť do vášho programu niektoré aktivity alebo nápady.

  • Vyskúšajte riešenie malých skupinových problémov

    Ďalším spôsobom, ako sa učiť, je pracovať na projekte s malým tímom. Ako súčasť vzdelávacieho programu by sa skupine zamestnancov mohla prideliť výzva alebo problém, ktorý je potrebné riešiť, ktorý sa týka tém, ktoré sa musia zahrnúť do každoročného tréningu. Keďže každý tím prezentuje výsledky svojho projektu, ostatní zamestnanci sa s nimi učia. Je to dobrý príklad jedného spôsobu, ako udržať obsah relevantný.

  • Zahrňte vyučovanie o vystavení hluku mimo práce

    Strata sluchu z dôvodu nadmerného vystavenia hluku nie je obmedzená na pracovnú dobu. Ľudia, ktorí pracujú v hluku, sa často zúčastňujú na hlučných aktivitách mimo práce. Hoci vaša spoločnosť nie je povinná naučiť zamestnancov, ako ochrániť svoje sluch počas motocyklovania, kosení vlastného trávnika alebo počúvaní hudby, výhody tejto činnosti môžu byť významné. Pre začiatok môžu mať zamestnanci osobnejší záujem o tieto činnosti, aby ste mohli ľahšie získať ich pozornosť, tak že ich zahrniete do školení. Navyše správanie, ktoré sa pracovníci učia, aby sa mohli chrániť mimo pracoviska, sa môže preniesť do pracovného dňa a posilniť vaše úsilie o zaistenie súladu s pravidlami ochrany sluchu.


Zvážili ste?

    • Pozvanie zamestnancov, aby navrhli nápady na vzdelávacie aktivity, ktoré sú zaujímavé
    • Budovanie knižnice vzdelávacích aktivít a materiálov, ktoré v minulosti fungovali dobre
    • Vytvorenie krátkeho, neformálneho videozáberu o ochrane sluchu v mesiaci, vďaka čomu by sa zamestnanci mohli oboznámiť s rôznymi možnosťami ochrany sluchu počas celého roka
    • Oslovenie vedúcich a manažérov výcviku vo vašom zariadení, aby mohli demonštrovať správne používanie ochrany sluchu.
    • Ponúkanie stimulov zamestnancom, ktorí nosia ochranu sluchu - slúžia ako vzor pre spolupracovníkov
    • Sponzorovanie udalostí s potrebou ochrany sluchu pri hluku a hudbe mimo pracoviska
    • Vytvorenie plagátu na ochranu sluchu, ktorý zahŕňa zamestnancov vo vašom zariadení
    • Povzbudzovanie pracovníkov, aby používali chrániče sluchu doma cez víkendy a večery

Prostriedky pre školenie zamestnancov na ochranu sluchu

  • DÔLEŽITÁ POZNÁMKA: Tieto informácie sú založené na vybraných súčasných národných požiadavkách. Ďalšie požiadavky krajiny alebo miestne požiadavky sa môžu líšiť. Vždy si prečítajte pokyny používateľa a dodržujte miestne zákony a predpisy. Táto webová stránka obsahuje prehľad o všeobecných informáciách a nemali by ste sa na ne spoliehať pri rozhodovaní. Čítanie týchto informácií neprokazuje a neosvedčuje odbornosť v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia. Informácie sú aktuálne k dátumu uverejnenia a požiadavky sa môžu v budúcnosti zmeniť. Na tieto informácie by ste sa nemali spoliehať izolovane, pretože obsah je často sprevádzaný dodatočnými a/alebo objasňujúcimi informáciami. Musia sa dodržiavať všetky platné zákony a predpisy.

    Ďalšie informácie vám poskytne miestna kancelária spoločnosti 3M.

Sledujte nás
Zmeniť lokáciu
Slovensko - Slovensky