1. Často kladené otázky
Špeciálne oblečenie

Často kladené otázky

Zhromaždili sme odpovede na najčastejšie kladené otázky o produktoch značky FUTURO™ a ich používaní. Nevidíte nižšie svoju otázku? Pokojne sa s nami skontaktujte.


  • Uzáver tkaniny na dlahe už dobre nechytá. Čo mám urobiť?Je možné, že ho postačí dobre vyčistiť.

    Na povrchu háčikov a slučiek sa usadzujú vlákna, prach a iné materiály, v dôsledku čoho sa háčiky a slučky zanesú a nezapadajú do seba. Najskôr ručne vyberte kúsky, ktoré sú k materiálu prilepené. Potom môžete časť, na ktorej sú slučky, jemne očistiť niečím mäkkým, ale zároveň pevným, napríklad zubnou kefkou. Ak sa slučky vyrovnali, vďaka tomu sa znova postavia. Na zubnú kefku môžete naniesť teplú vodu a jemný čistiaci prostriedok a vyčistiť aj stranu s háčikmi. Tieto kroky by mali zabezpečiť lepšiu priľnavosť. V opačnom prípade môže byť materiál, z ktorého sú háčiky a slučky vyrobené, starý a poškodený a možno ho bude potrebné vymeniť. Ak pomôcka ani po vyskúšaní týchto krokov nedrží, obráťte sa na náš tím služieb zákazníkom na čísle 1-800-537-2191, ktorý vám poskytne ďalšiu pomoc.


  • Obsahujú dlahy FUTURO™ kov?

    Áno, kov obsahujú nasledujúce dlahy FUTURO™:

    FUTURO™ Kolenná bandáž
    FUTURO™ Zápästná bandáž s obojstrannou dlahou
    FUTURO™ Reverzibilná bandáž s dlahou na zápästie
    FUTURO™ Nastaviteľný bedrový pás (okraje šnúrok, priechodka)


  • Môžem mať na sebe opornú pomôcku aj počas spánku?

    Naše dlahy a oporné pomôcky sú navrhnuté na nosenie len počas dňa. Nemali by sa nosiť v noci, preto by ste si ich mali pred spaním dať dole. Výnimkami sú oporné pomôcky FUTURO™ Night Wrist Sleep a FUTURO™ Night Plantar Fasciitis Sleep. Obidve sú navrhnuté výslovne na použitie v noci, aby zabezpečili pokojný nočný spánok ľuďom s bolesťou zápästia alebo chodidla.


  • Môžem mať na sebe dlahu počas plávania?

    Neodporúčame vám, aby ste nosili dlahu alebo opornú pomôcku počas plávania, pretože keď ich budete nosiť vo vode, môže sa skrátiť životnosť materiálov, z ktorých je produkt vyrobený. Materiály sa môžu navyše premočiť a oporná pomôcka v dôsledku toho nemusí mať pre kĺb tú správnu veľkosť.


  • Mám silnú alergiu na latex, potrebujem však jednoduchú dlahu (podľa odporúčania lekára). Môžete mi povedať, či vaše produkty obsahujú latex?

    To, či niektorý produkt značky FUTURO™ obsahuje latex, bude uvedené na stránke s produktmi, ako aj na prednej časti balenia produktu. Máme mnoho produktov, ktoré NIE sú vyrobené z prírodného latexu, takže ak ste alergický/á na latex, máte na výber.

    Konkrétne pokiaľ ide o produkty na zápästie a ruku, mohli by ste pouvažovať o týchto produktoch:

    FUTURO™ Zápästná bandáž s obojstrannou dlahou
    FUTURO™ Reverzibilná bandáž s dlahou na zápästie
    FUTURO™ Nastaviteľná bandáž na zápästie SPORT

    Viac informácií o všetkých uvedených produktoch nájdete na našej stránke s katalógom produktov.


  • Keď sa oporná pomôcka zašpiní, budem ju vedieť vyčistiť?

    Dlahy a oporné pomôcky značky FUTURO™ sa dajú vyčistiť. Po prvé, ak má vaša podporná pomôcka popruhy, uvoľnite ich. Potom zatvorte všetky popruhy a upínadlá a pomôcku operte v rukách pomocou jemného mydla v teplej (nie horúcej) vode. Dobre ju opláchnite a nechajte vysušiť na vzduchu. Dlahu NEPERTE v práčke, NESUŠTE v sušičke ani chemicky a NEPOUŽÍVAJTE zmäkčovadlo na tkaniny alebo bieliaci prostriedok.

    Všeobecné pokyny k čisteniu nájdete na stránke s produktmi s názvom Starostlivosť o produkty FUTURO™. Pokyny k starostlivosti o konkrétny produkt značky FUTURO si môžete tiež prečítať v návode na obale produktu a/alebo na stránkach o konkrétnom produkte na webovej stránke pre produkty značky FUTURO™.


  • Ako dlho by som mal/-a opornú pomôcku nosiť?

    Dĺžka času závisí od toho, čomu dávate prednosť. Všeobecne sa odporúča, že by ste mali dlahu alebo opornú pomôcku nosiť počas činnosti a následne ešte hodinu alebo dve. Ak sa cítite lepšie, keď ju nosíte dlhšie, je to v poriadku. Neodporúčame však nosiť dlahu alebo opornú pomôcku počas spánku.


  • Niektoré z vašich produktov neviem v obchodoch nájsť. Kde si ich môžem kúpiť?

    Na každej stránke s produktmi na našej webovej stránke sa nachádza tlačidlo Kde je tovar možné zakúpiť. Pomôže vám to nájsť obchody a online predajcov. Viac predajcov nájdete aj na našej všeobecnej stránke s názvom Kde je tovar možné zakúpiť. Všetky naše produkty sú aj na stránke Amazon.com, takže ich tam nájdete tiež. Ak svoj produkt neviete nájsť, obráťte sa na náš tím služieb zákazníkom na čísle 1-800-537-2191 a môžete si ho zakúpiť priamo prostredníctvom neho.


  • Poskytujete na oporné pomôcky záruku?

    Spoločnosť 3M ručí za to, že naše produkty neobsahujú chyby materiálu a spracovania, ak sa používajú podľa pokynov na obale. Spoločnosť 3M neposkytuje žiadne iné výslovné ani mlčky predpokladané záruky obchodovateľnosti alebo vhodnosti na konkrétny účel.

    Ak váš produkt nebude v súlade s touto zárukou, vaším jediným nápravným prostriedkom a jedinou povinnosťou spoločnosti 3M bude podľa jej rozhodnutia buď výmena produktu spoločnosti 3M, alebo vrátenie peňazí, za ktoré ste si jej produkt kúpili, a to na základe predloženia príjmového dokladu o vrátení tovaru a dokladu o kúpe. Ak chcete zistiť, ako produkt vrátiť, zavolajte na naše bezplatné číslo, napíšte spoločnosti 3M alebo pošlite e-mail na webovú stránku uvedenú nižšie. Táto obmedzená záruka sa nevzťahuje na produkty, ktoré boli predmetom nehody, nedbanlivosti, zneužívania, nesprávneho používania alebo nehôd bez ľudského zavinenia. SPOLOČNOSŤ 3M NEBUDE NIESŤ ZODPOVEDNOSŤ ZA ŽIADNE STRATY ANI ŠKODY VYPLÝVAJÚCE Z TOHTO PRODUKTU SPOLOČNOSTI 3M, ČI UŽ PÔJDE O PRIAME, NEPRIAME, MIMORIADNE, NÁHODNÉ ALEBO NÁSLEDNÉ ŠKODY, BEZ OHĽADU NA UPLATŇOVANÚ PRÁVNU TEÓRIU VRÁTANE ZÁRUKY, ZMLUVY, NEDBANLIVOSTI ALEBO PRÍSNEJ ZODPOVEDNOSTI. Niektoré štáty nepovoľujú vylúčenie alebo obmedzenie náhodných alebo následných škôd, takže vyššie uvedené obmedzenie alebo vylúčenie sa na vás nemusí vzťahovať. Táto záruka vám poskytuje konkrétne zákonné práva a môžete mať aj iné práva, ktoré sa v každom štáte líšia.


  • Kam na lakeť si je potrebné umiestniť tlakovú podložku?

    Keď si lakťovú pomôcku FUTURO™ s tlakovými podložkami nasadíte na lakeť, tlakové podložky umiestnite tak, aby boli v hornej a spodnej časti (radiálnej a ulnárnej strane) vášho predlaktia, tesne pod lakťom.

    Ak potrebujete viac informácií, pokyny k noseniu nájdete na všetkých obaloch produktov značky FUTURO™, ako aj na stránkach jednotlivých produktov na webovej stránke.


  • Ako si vymením dočasnú fixačnú časť na dlahe tak, aby mi sedela na druhú ruku?

    Fixačnú časť vysuňte z vrecka dlahy FUTURO™ Reverzibilná bandáž s dlahou na zápästie. Fixačnú časť držte pevne, otáčajte dlahou a fixačnú časť vysuňte do opačného otvoru vrecka. Koniec fixačnej časti zastrčte do vrecka. Postupujte podľa pokynov na obale.


  • Máte oporu kolena bez neoprénu?

    Máme niekoľko produktov bez neoprénu. Nemôžeme vám odporučiť konkrétnu pomôcku bez toho, aby sme vedeli, aké je vaše zranenie alebo ochorenie. Môžete však okrem iného použiť produkty FUTURO™ Kolenná bandáž Comfort Lift a FUTURO™ Kolenná bandáž.

    Môžete tiež použiť vyhľadávač produktov na našej webovej stránke, vďaka ktorému nájdete produkt na vaše zranenie alebo ochorenie.


  • Opora kolena mi dobre sedí, je však veľmi tesná. Viem, že dlaha by mala byť pevná, aby zabezpečovala stlačenie, no kedy je už pritesná? Prosím, poraďte mi.

    Máte pravdu, opora kolena má zabezpečovať stlačenie a preto by mala priliehať. Ak sa však zarezáva do pokožky po okrajoch dlahy, mali by ste použiť o číslo väčšiu veľkosť. Optimálne je, keď dlaha prilieha, ale je pohodlná.


Sledujte značku FUTURO™:
FUTURO je ochranná známka spoločnosti 3M.
Zmeniť lokáciu
Slovensko - Slovensky