Ak si nápad alebo projekt vyžaduje dôkladné zváženie, SWOT analýza vám môže pomôcť zistiť, v čom sú jeho výhody a nevýhody. Skratka SWOT symbolizuje Silné stránky, Slabé stránky, Príležitosti a Hrozby – a každá kategória ponúka zrozumiteľný a objektívny pohľad na to, čo analyzujete.
SWOT analýzu možno použiť v takmer všetkých oblastiach (obchodný plán, projekt, nápad alebo dokonca v prípade analýzy kandidáta na prácu) a môžu ju používať jednotlivci (alebo malé tímy), aby získali rozdielne perspektívy a dospeli ku kvalifikovaným rozhodnutiam. Začnite s touto metódou alebo si vytvorte variant, ktorý vám bude najlepšie vyhovovať.
Vyberte subjekt, ktorý chcete analyzovať. Pripravte si nejaké písacie potreby a rozdeľte objekt do štyroch kategórií: Silné stránky, Slabé stránky, Príležitosti a Hrozby. Napíšte si tieto nadpisy do vrchnej časti na každú stranu.
Silné stránky brainstormingu (hľadania nápadov). Aké výhody ponúka?
Slabé stránky brainstormingu (hľadania nápadov). Aké nevýhody ponúka?
Príležitosti brainstormingu (hľadania nápadov). Čo môžete vylepšiť a na čom môžete stavať?
Riziká brainstormingu (hľadania nápadov). Aké sú riziká alebo možné problémy?
Po skončení budete mať štyri zoznamy, ktoré vám poskytnú vizuálny prehľad o tom, či je analyzovaný objekt nádejná možnosť alebo riskantná voľba. Možno zistíte, že analýza rozhodla za vás.