Analýza trhových medzier je nenahraditeľná metóda vyhodnotenia aktuálneho výkonu v porovnaní s potenciálnym výkonom.
Analýza trhových medzier vám prostredníctvom identifikácie spôsobu využívania (a možného nedostatočného využívania) aktív a prostriedkov umožňuje rýchlejšie dosiahnuť vaše ciele – z krátkodobého aj z dlhodobého hľadiska.
Identifikujte tematický subjekt, na ktorý budete aplikovať analýzu trhových medzier. Môžete zvoliť čokoľvek, čo patrí ku kľúčovým prvkom vašej obchodnej činnosti vrátane: tvorby výnosov, znižovania nákladov, vývoja produktov atď.
Napíšte túto tému na veľkú plochu, ako je napr. Post-it® Mítingová tabuľka, aby ju videli všetci členovia tímu.
Zaznačte, kde presne na tejto ploche sa práve nachádzate vo vzťahu k danej téme. Z veľkej časti sa bude jednať o metriku alebo atribúty, no túto metódu môžete aplikovať aj na budovanie značky (t. j. vnímanie vášho produktu).
Potom zaznačte, kde sa chcete nachádzať v priebehu konkrétneho časového obdobia. Napríklad: Chcete v priebehu nasledujúcich 18 mesiacov zdokonaliť svoj produkt a vylepšiť ho o 3 dôležité funkcie?
Určite, ako chcete túto trhovú medzeru vyplniť. Niektoré bežné metódy používajú na dokončenie tejto časti SWOT analýzu. Alebo na vyplnenie trhových medzier použite princíp:
Začnite identifikáciou možností na prepojenie týchto medzier – spolupracujte s hlavnými členmi tímu a stanovte kroky na zníženie jednotlivých trhových medzier a dátumy implementácie týchto krokov. Vykonajte interný zoznam položiek, ktoré aktuálne máte k dispozícii a ktoré budete potrebovať na vyriešenie jednotlivých medzier, a taktiež potenciálny rozpočet výdavkov pre jednotlivé časti.
Denne, týždenne alebo každý druhý týždeň realizujte pravidelné spoločné stretnutia na vyhodnotenie postupu a zdokumentovanie prebiehajúcich alebo dokončených krokov.