All Post-it® Super Sticky Notes are now made with plant-based adhesive (67% plant-based adhesive).

PREHĽAD HISTÓRIE

Informácie o produktoch spoločnosti Post-it® Brand

Už viac ako 40 rokov pomáha spoločnosť Post-it® Brand ľuďom zvyšovať ich produktivitu, zdokonaľovať spôsob komunikácie a vyjadrovať svoje myšlienky a nápady mnohými rôznymi kreatívnymi spôsobmi.

  • Aj napriek všestrannosti, ktorou tieto produkty v súčasnosti disponujú, ich začiatky neboli ani zďaleka také zrejmé. Keď sa teraz pozrieme späť, zrod našich fenomenálnych bločkov Canary Yellow™ nám pripomína cennú lekciu: ak ide o zrealizovanie nápadu, vytrvalosť môže byť rovnako dôležitá ako inšpirácia.

TAKTO SA TO CELÉ ZAČALO:

  • Od objavu...

    Vedec spoločnosti 3M, Dr. Spencer Silver, trávil všetok čas v laboratóriu výskumom venovaným lepidlám. Počas výskumu objavil niečo špecifické: lepidlo, ktoré ľahko priľnulo k povrchom, no nevytvorilo pevný spoj.

    „Súčasťou mojej práce ako výskumníka bolo vyvíjať nové lepidlá a

v tom čase bolo naším cieľom vytvoriť väčšie, pevnejšie a tvrdšie lepidlá,“ povedal Silver. „A toto lepidlo bolo úplne iné.“

  • Silver objavil tzv. mikrosféry, ktoré si zachovávajú svoju priľnavosť, no zároveň sú „odstrániteľné“, vďaka čomu možno spojené povrchy od seba jednoducho oddeliť.

  • Hľadanie podpory

    Hľadanie podpory

    Mnoho rokov sa Silver márne usiloval nájsť pre svoj objav využitie. Neodradilo ho to však a svojim kolegom vytrvalo ponúkal kvality svojho diela.

    „Poznali ma pod prezývkou pán Tvrdohlavý, pretože som bol rozhodnutý nevzdať sa.“

    V tom istom čase ďalší vedec spoločnosti 3M prepadal frustrácii. Každú stredu počas večernej skúšky s cirkevným speváckym zborom používal malé papierové útržky, aby vyznačil piesne, ktoré budú spievať počas nadchádzajúcej bohoslužby. Do nedele však všetky papieriky zo spevníka vypadli.

    Potreboval záložku, ktorá by sa prilepila k papieru a zároveň nepoškodila strany.

  • ...po úspech!

    Keď teraz premýšľa nad seminárom Dr. Silvera o mikrosférach, ktorého sa zúčastnil, opisuje ho ako svoj moment úspechu. „Moment, ktorý vám rozprúdi adrenalín.“ 1

    Spolu so Silverom začali s vývojom produktu. Keď začali na svoje nové bločky písať správy a používať ich na komunikáciu v rámci kancelárie, uvedomili si celkový potenciál tohto nápadu.

„Pomyslel som si, že toto nie je len obyčajná záložka,“ povedal Fry. „Je to úplne nový spôsob komunikácie.“

  • Vyskúšajte to, bude sa vám to páčiť

    Fry sa rozhodol, že hlavné sídlo spoločnosti 3M použije ako svoj skúšobný terén.

Fry zabezpečil zásoby nových samolepiacich bločkov pre celú spoločnosť. Zamestnanci ich zbožňovali.

  • Spočiatku spoločnosť 3M predávala produkt v štyroch mestách s rôznymi výsledkami predaja pod názvom „Press 'n Peel“.

    The Boise Blitz

  • Útok na Boise

    Marketingoví pracovníci sa rozhodli posunúť produkt priamo do rúk spotrebiteľov. Obrovský marketingový prieskum, v rámci ktorého poskytovali zákazníkom vzorky (známy ako Útok na Boise, keďže prieskum bol spustený v meste Boise, štát Idaho), priniesol jednoznačný úspech. 90 % zákazníkov, ktorí produkt vyskúšali, povedali, že si ho kúpia.

1980 až 1986

  • Zrod hviezdy

    Zrod hviezdy

    Bločky sa šírili ako nejaký „vírus“, povedal Fry. „Bol to produkt, ktorý sa sám propagoval, pretože zákazníci lepili bločky na dokumenty, ktoré posielali ďalším ľuďom, a vzbudzovali tak u príjemcu zvedavosť. Pozreli sa na bloček, odlepili ho, hrali sa s ním a potom si išli kúpiť jeden celý blok pre seba.“

    Silver tvrdí, že rovnako ako u mnohých iných priekopníckych inovácií, aj v prípade ich produktu si nikto nemyslel, že ho potrebuje, kým nezistili opak.

  • Príležitosť pre žltú

    6. apríla neznámi hrdinovia Silver a Fry, začali predávať svoj produkt v obchodoch v USA pod názvom Post-it® Note.

Teraz ikonická žltá farba Canary Yellow™ predstavovala vtedy náhodný výber – susediace laboratórium malo k dispozícii len žltý odpadový papier.

  • Lee Iacocca a ďalší výkonní riaditelia najúspešnejších spoločností podľa štatistík rebríčka Fortune 500 boli bločkami maximálne nadšení. Post-it® Notes sú uvedené na trh v Kanade a Európe.

  • Zvýraznenie dôležitosti

    Fry získal najvyšší titul na technickom oddelení spoločnosti – podnikový výskumník. Povedal: „Mojou najväčšou odmenou je vidieť, aké množstvo ľudí využíva a oceňuje môj produkt.“ Post-it® Index boli predstavené ako nový spôsob organizácie s využitím farebného kódovania, archivácie a indexovania.

1987 až 1996

Sila zotrvať

Post-it® Notes oslavovali svoje 10. výročie a v mnohých rebríčkoch patrili medzi najlepšie spotrebné produkty desaťročia.

  • Post-it® Meeting Charts boli predstavené verejnosti. Brainstorming odvtedy nebol rovnaký.

    Spoločnosť Spencer Silver, spoluzakladateľ Post-it® Notes, po 28 rokoch sponzorovala spoločnosť 3M s viac ako 22 americkými patentmi na jeho meno.

    Silver a Fry dokončili svoju kariéru v spoločnosti 3M, ktorá získala najvyššie ocenenia za výskum, ako aj množstvo ocenení v rámci medzinárodného inžinierstva.

1997 až 2003

  • Značka Post-it® dobíja Hollywood

    Hlavné postavy z filmu Romy a Mišel tvrdia, že Post-it® Notes objavili a začali používať od promócie na vysokej škole.

Štúdia zameraná na pracovné priestory odhalila, že priemerný odborník dostane každý deň 11 správ napísaných na Post-it® Notes.

  • Post-it® Notes sa predávajú vo viac ako 100 krajinách. Aktuálne známe lepidlo Post-it® sa pravidelne používa na mnohých 3M produktoch.

    Post-it® Z-Notes

  • Lepkavé situácie

    Post-it® Super Sticky Notes boli predstavené so silnejším lepidlom, ktoré lepšie splynie s vertikálnymi a narušenými povrchmi.

    V jednej epizóde Sex v Meste sa s Carrie rozišiel priateľ prostredníctvom Post-it® bločku.

2004 – súčasnosť

  • Som do teba blázon

    Post-it® Notes oslavujú svoje 25. výročie.

    V záverečnom diele seriálu Klinika Grace si Meredith Greyová a Derek Shepherd napísali svoje svadobné sľuby na Post-it® Notes.

  • Bločky vyrážajú do sveta

    Post-it® Notes sú teraz dostupné vo viac ako 150 krajinách. Súhrnne sa teraz na trhu predáva viac ako 4 000 produktov Post-it®.

    Silver s nadšením sledoval, ako sa Post-it® Notes objavujú vo filmoch, v mozaickom modernom umení a v každodennom živote miliónov ľudí. „Skutočnosť, že bločky dosiahli takýto raketový úspech prekonalo moje očakávania.“

  • 1 CNN online edícia. Štvrtok, 4. apríl 2013

    3M, Post-it a farba Canary Yellow sú ochranné známky spoločnosti 3M. © 3M 2016

Sledovať Post-it® Brand
Post-It Brand je ochranná známka spoločnosti 3M.
Zmeniť lokáciu
Slovensko - Slovensky